Zasady recenzowania przyjęte w czasopiśmie są zgodne z zaleceniami zawartymi w Komunikacie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 maja 2013 roku (pkt. 4.10. lit. b). Autorzy przesyłając tekst do publikacji wyrażają zgodę na poddanie się opisanej poniżej procedurze recenzyjnej.
- Do recenzji każdej publikacji powołuje się dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki naukowej, w której afiliowany jest autor.
- Recenzenci posiadają udokumentowany dorobek naukowy w dziedzinie stanowiącej temat artykułu.
- Autor i recenzenci nie znają swoich tożsamości (double-blind review process). W uzasadnionych przypadkach, o których mówi punkt 4.10 lit. b wymienionego wyżej Komunikatu Ministra, recenzent podpisuje deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów.
- Recenzje mają formę pisemną i zawierają jednoznaczny wniosek recenzenta o warunkach dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.
- Formularz recenzji zawierający kryteria oceny jest podany do publicznej wiadomości na stronie internetowej czasopisma.
- Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji są ujawniane w zeszycie drugim.